| Kods | RA0598 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Psihiatrijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss veido izpratni par psihiskās veselības aprūpes sistēmu Latvijā. Psihisko traucējumu klasifikācija pēc SSK-10. Psihisko traucējumu epidemioloģija, patoģenēze, klīniskās izpausmes un norise, rehabilitācijas principi un psiholoģiskās palīdzības iespējas. Ētiskie un juridiski principi psihiatrijā. Kompetenču sadalījums starp dažādiem speciālistiem; psihiski slimo klientu aprūpes plānošana. Apgūt iemaņas komunicēt ar slimniekiem veidojot terapeitisko aliansi, kā arī noteikt sociālās problēmas un iespējas tās atrisināt.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Izpratnes par psihisko traucējumu izpausmēm un norisi, rehabilitācijas principiem un psiholoģiskās palīdzības iespējām sociālā atbalsta ietvaros veidošana un prasmju sociālā darbinieka kompetenču ietvaros risināt klientu ar psihiskiem traucējumiem sociālās problēmas. - Ir zināšanas par psihisko un uzvedības traucējumu izplatību, etioloģiju, patoģenēzi, klīniskiem simptomiem, diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), psihiskās veselības veicināšanu, psihisko un uzvedības traucējumu un pašnāvību profilaksi. - Spēj pielietot personcentrēto pieeju saskarsmē ar klientu - Spēj pielāgot darba metodiku atbilstoši personas bioloģiskajiem resursiem un individuālās attīstības vajadzībām - Spēj novērtēt klienta psihisko stāvokli, pamatot lēmumu par palīdzības nepieciešamību klientam - Spēj veikt zinātniski pamatotu pieeju sociālās atstumtības problēmu risināšanā klientiem ar garīga rakstura traucējumiem. - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Ir zināšanas par psihisko un uzvedības traucējumu izplatību, etioloģiju, patoģenēzi, klīniskiem simptomiem, diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), psihiskās veselības veicināšanu, psihisko un uzvedības traucējumu un pašnāvību profilaksi. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros Spēj pielietot personcentrēto pieeju saskarsmē ar klientu - Formatīvā vērtēšana. Praktiskās nodarbības. Spēj pielāgot darba metodiku atbilstoši personas bioloģiskajiem resursiem un individuālās attīstības vajadzībām - Formatīvā vērtēšana. Patstāvīgo darbu izpilde atbilstoši prasībām Spēj novērtēt klienta psihisko stāvokli, pamatot lēmumu par palīdzības nepieciešamību klientam - Formatīvā vērtēšana. Praktiskās nodarbības un patstāvīgie darbi Spēj veikt zinātniski pamatotu pieeju sociālās atstumtības problēmu risināšanā klientiem ar garīga rakstura traucējumiem - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un praktiskajos darbos - 25%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30% Eksāmena darbs: materiālu apkopojuma prezentācija par sociālā darbinieka kompetencēm darbā ar klientiem ar psihiskiem traucējumiem - 45% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | sociālā un attīstības psiholoģija, cilvēku ar attīstības traucējumiem raksturojums, sociālā rehabilitācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||