| Kods | RA0596 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Studiju darbs. Datu apstrādes metodes sociālajos pētījumos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts studentu pētniecisko prasmju pilnveidei, pakāpeniski un secīgi turpinot 1. studiju kursā iesākto pētniecisko procesu, studiju darbā akcentējot pētījuma aktualitātes pamatošanu, pētījuma dizaina un metožu izvēli atbilstoši pētījuma mērķim un uzdevumiem, pētījuma jautājumu vai hipotēzes, objekta un priekšmeta formulēšanu, pētījuma koncepcijas izstrādi, instrumentārija izveidi datu vākšanai, datu vizualizāciju un analīzi, kā arī secinājumu formulēšanu. Studenti veic mērķtiecīgus uzdevumus, kas ir cieši saistīti ar kursa saturu un mācību rezultātiem, kā arī attīsta prasmes analizēt, argumentēt un reflektēt par izvēlēto tēmu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nostiprināt un papildināt zināšanas par sociālo pētījumu metodoloģiju, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izstrādāt studiju darbu, kas ietver pētījuma koncepciju, teorētisko un praktisko daļu, secinājumus un ieteikumus. Studiju kursa uzdevumi: Studiju kursa noslēgumā students izstrādā un iesniedz patstāvīgi izstrādātu studiju darbu (apjoms 25 lpp.), ko izstrādā ar zinātniskā vadītāja atbalstu. Izstrādātais darbs tiek prezentēts semestra noslēgumā, demonstrējot prasmi argumentēti izklāstīt secinājumus. Studiju darba struktūra un noformējums jāveido atbilstoši RTU metodiskajām prasībām, ievērojot akadēmiskās rakstības principus un pētnieciskās ētikas standartus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Raksturo pētījuma koncepcijas struktūras elementus.
Raksturo sociālo pētījuma dizainus un metodes. - Dalība semināros.
Patstāvīgo darbu izpilde.
Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. Prasmes: Veido pētījuma koncepciju. Klasificē pētījuma metodes, pamato to atbilstību pētījuma mērķim un uzdevumiem. Identificē pētījuma kritērijus un rādītājus / kategorijas un apakškategorijas. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. Kompetence: Izstrādā un izmanto pētījuma instrumentāriju. Izstrādā pētījuma metodoloģiju. Apstrādā un vizualizē primāros pētījuma datus. Analizē un interpretē pētījuma rezultātus. Spēj patstāvīgi izstrādāt studiju darbu ar vadītāja atbalstu. Noformē un iesniedz studiju darbu atbilstoši RTU Liepājas akadēmijas metodiskajām prasībām. Objektīvi vērtē savu un citu sniegumu savā un citu studiju darbā. prezentācijā. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros. - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde. - 10% Noslēguma ieskaite - Studiju darba izstrāde. - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Ievads studijās un profesionālā ētika. Ievads pētniecībā. Informācijas tehnoloģijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||