| Kods | RA0593 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Psihoterapija sociālajā darbā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss sniedz ieskatu psihoterapijas būtībā, virzienos, formās un tehnikās. Sociālā darbinieka darbs ir saistīts ar cilvēku konsultēšanu, kur tiek izmantoti atsevišķi psihoterapijas metožu elementi. Tāpēc kurss veidots kā pārskats par galvenajiem psihoterapijas virzieniem un atbilstošajām metodēm, ko izmantot sociālajā konsultēšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
izpratne par psihoterapiju un terapijas metožu izmantošanas iespējām darbā ar dažādām klientu grupām, plānojot klientu rehabilitācijas procesu. - Zina psihoterapijā lietotos pamatjēdzienus, darba principus - Spēj formulēt dažādu terapeitisko elementu izmantošanas sociālā darbinieka darbā problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem - Spēj ievērot ētiskās normas darbā ar klientu, izmantojot psihoterapijas metožu elementus - Spēj izvēlēties atbilstošas terapijas metodes, izvirzīt individuālā vai grupas darba mērķus saskaņā ar sociālā darba mērķi. - Spēj izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas psihoterapijas virzienu metodikas un praktiskās pieejas klientu problēmjautājumu risināšanā - Prot novērtēt psihoterapijas elementu efektivitāti sociālajā darbā un sniegt atgriezenisko saiti, apkopot un analizēt rezultātus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Zina psihoterapijā lietotos pamatjēdzienus, darba principus
- Spēj formulēt dažādu terapeitisko elementu izmantošanas sociālā darbinieka darbā problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem - Formatīvā vērtēšana: dalība semināris un praktiskajās nodarbībās Prasmes - Spēj ievērot ētiskās normas darbā ar klientu, izmantojot psihoterapijas metožu elementus - Spēj izvēlēties atbilstošas terapijas metodes, izvirzīt individuālā vai grupas darba mērķus saskaņā ar sociālā darba mērķi. - Formatīvā vērtēšana: praktiskās nodarbības un patstāvīgie darbu Kompetence - Spēj izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas psihoterapijas virzienu metodikas un praktiskās pieejas klientu problēmjautājumu risināšanā - Prot novērtēt psihoterapijas elementu efektivitāti sociālajā darbā un sniegt atgriezenisko saiti, apkopot un analizēt rezultātus. - Summatīvā vērtēšana: eksāmena darba un patstāvīgo darbu izpildes vērtējums |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās semināros un praktiskajās nodarbībās - 25%
Patstāvīgo darbu izpilde - 35% Eksāmena darba izpilde - aizstāvēt izstrādāto rehabilitācijas plānu vienam klientam ar psihoterapijas metožu elementu izmantošanu. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | zināšanas par attīstība, personības psiholoģijā, sociālā darba pieejas un metodes, psihosociālajā rehabilitācijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||