| Kods | RA0592 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Psihosociālā rehabilitācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek raksturoti psihosociālās rehabilitācijas galvenie aspekti, teorētiskā un tiesiskā bāze . Psihosociālā darba metodes, psihosociālās rehabilitācijas plāna izstrādes principi, apskatīti starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālās sadarbības teorētiskie pamati. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: veidot izpratni par psihosociālās rehabilitācijas būtību, tās veidiem, teorētiskajiem aspektiem un veicināt profesionālo prasmju veidošanos psihosociālajā darbā ar gadījumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Spēj pamatot un diskutēt par psihosociālās rehabilitācijas nepieciešamību, balstoties sociālās labklājības pamatprincipos, pamatnostādnēs
- Izprot psihosociālās rehabilitācijas būtību, veidus
- Izprot un var diskutēt par psihosociālās rehabilitācijas aspektiem, tiesisko pamatojumu - Teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, semināri, grupu darbs: situāciju analīze, eksāmens Prasmes: - Spēj diagnosticēt psihosociālās rehabilitācijas adresātu problēmas - Prot novērtēt klientu sociālo funkcionēšanu - Prot izvērtēt pieejamos resursus un sociālo pakalpojumu tīkla iespējas darbam ar gadījumu; - Prot atbildīgi veikt psihosociālo konsultēšanu un rehabilitāciju - Spēj strukturēt mācīšanos, veicot patstāvīgu darbu dotajā kursā - Izprot komandas darbā iesaistīto profesionāļu kompetences - Prot pielietot iegūtās prasmes veicot klientu psihosociālo konsultēšanu. - Teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, semināri, grupu darbs: situāciju analīze, eksāmens Kompetence: - Spēj diagnosticēt psihosociālās rehabilitācijas adresātu problēmas - Prot novērtēt klientu sociālo funkcionēšanu - Prot izvērtēt pieejamos resursus un sociālo pakalpojumu tīkla iespējas darbam ar gadījumu; - Prot atbildīgi veikt psihosociālo konsultēšanu un rehabilitāciju - Spēj strukturēt mācīšanos, veicot patstāvīgu darbu dotajā kursā - Izprot komandas darbā iesaistīto profesionāļu kompetences - Prot pielietot iegūtās prasmes veicot klientu psihosociālo konsultēšanu. - Spēj iegūt un analizēt informāciju psihosociālās rehabilitācijas plāna izveidei - Spēj pieņmt lēmumus saistībā ar psihosociālo rehabilitāciju - Prot ētiski atbildīgi veikt psihosociālās rehabilitācijas darbu - Izprot nepieciešamību pilnveidot savas zināšanas un prasmes - Spēj izvērtēt klientu vajadzības un izstrādāt psihosociālās rehabilitācijas plānu - Prot plānot individuālo un komandas darbu klientu sociālās funkcionēšanas veicināšanā - Teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, semināri, grupu darbs: situāciju analīze, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana. - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20% Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 20% Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Sociālā darba tehnoloģijas un metodes, Individuālais sociālais darbs, Grupu darba pamati sociālajā darbā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||