| Kods | RA0585 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Gerontoloģija un sociālais darbs ar senioriem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek apskatīti jautājumi par vēlīnā brieduma vecumposma īpatnībām, izmaiņām kognitīvajos procesos, emocionālajā sfērā, personībā kopumā un cilvēka funkcionēšanas īpatnībām sabiedrībā. Par novecošanas cēloņiem un likumsakarībām, socializācijas procesa problēmām senioriem, eidžismu. Sociālā darba iespējas senioru dzīves kvalitātes uzlabošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis:: izpratnes par cilvēka vēlīnā brieduma vecumposma īpatnībām, dzīves kvalitātes uzturēšanas iespējām veidošana un tolerantas attieksmes pret senioriem nostiprināšana 1.spēj izskaidrot pazīstamākās novecošanas teorijas 2. Spēj aprakstīt ar novecošanu saistītas funkcionēšanas problēmas senioriem Latvijā un pasaulē, 3.Izprot funkcionēšanas spēju izvērtējumu senioriem, spēj nosaukt un raksturot rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipus strādājot ar senioriem ar dažādām saslimšanām 4.prot izpētīt un apkopot būtisko informāciju par senioru funkcionālajām spējām un faktoriem, kas tās ietekmē. 5.prot profesionāli izvērtēt senioru vajadzības un prioritizēt tās. 6. Spēj veikt sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības un citu resursu piesaisti. 7.Spēj praktiski izstrādāt un vadīt programmas cilvēku vēlīnā briedumā sociālās adaptācijas spēju attīstīšanā, sociālās līdzdalības veicināšanā. 8.Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas sociālpsiholoģiskās palīdzības pieejas senioru dzīves kvalitātes paaugstināšanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj izskaidrot pazīstamākās novecošanas teorijas
Spēj aprakstīt ar novecošanu saistītas funkcionēšanas problēmas senioriem Latvijā un pasaulē,
Izprot funkcionēšanas spēju izvērtējumu senioriem, spēj nosaukt un raksturot rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipus strādājot ar senioriem ar dažādām saslimšanām - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Prasmes Prot izpētīt un apkopot būtisko informāciju par senioru funkcionālajām spējām un faktoriem, kas tās ietekmē. Prot profesionāli izvērtēt senioru vajadzības un prioritizēt tās. Spēj veikt sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības un citu resursu piesaisti. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Kompetences Spēj praktiski izstrādāt un vadīt programmas cilvēku vēlīnā briedumā sociālās adaptācijas spēju attīstīšanā, sociālās līdzdalības veicināšanā. Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas sociālpsiholoģiskās palīdzības pieejas senioru dzīves kvalitātes paaugstināšanā - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros. praktiskajās nodarbībās - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30% Eksāmena darbs: izstradāt priekšlikumus senioru dzīves kvalitātes pilnveidei sociālās aprūpes institūcijā vai pašvaldībā ( pēc studenta izvēle) un prezentēt ar teorētisko pamatojumu eksāmenā. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | vecumposmu psiholoģija, sociālā darba pieejas un metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||