RA0582 Cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem socializācija un sociālā rehabilitācija

Kods RA0582
Nosaukums Cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem socializācija un sociālā rehabilitācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veido izpratni par cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti socializācijas, sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem un uzdevumiem, sniedz zināšanas par socializācijas problēmām un to rašanas iemesliem cilvēkiem ar invaliditāti; sniedz zināšanas par cilvēku ar invaliditāti socializācijas iespējām, veido prasmes izvērtēt psihosociālos faktorus, kas ietekmē cilvēka ar invaliditāti socializāciju un var mazināt vai neitralizēt to iespaidu. Kurss sniedz zināšanas par universālā dizaina nozīmi sociālajā rehabilitācijā, sniedz zināšanas un prasmes sociālās rehabilitācijas plānu un programmu izstrādē, veido prasmes sniegt atbalstu sociālās rehabilitācijas gaitā, plānot un īstenot pārmaiņas kopā ar cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Funkcionālo traucējumu un invaliditātes jēdziens, klasifikācija pasaulē un Latvijā. Likumdošana funkcionālo traucējumu un invaliditātes kontekstā. 10 10 0 0
Ar funkcionāliem traucējumiem un invaliditāti saistītās psihosociālās un socializācijas īpatnības, problēmas, to sekas. Sabiedriskās, darba dzīves un sadzīves disfunkcijas invaliditātes gadījumā. Personas individuālo īpašību un socializācijas problēmu kopsakarības. 10 10 0 0
Dzīves kvalitāte cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Darba, izglītības un psihosociālu problēmu kopsakarība. Psihosociālu faktoru novērtēšanas metodes un paņēmieni attiecībā uz personām ar fizioloģiskiem traucējumiem / invaliditāti. 8 10 0 0
Cilvēku ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem /invaliditāti socializāciju veicinošie faktori. Socializācijas tehnoloģijas. 6 14 0 0
Sociālās rehabilitācijas būtība, mērķis, uzdevumi. Cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem sociālā rehabilitācija. Invalīdu psihosociālā rehabilitācija. 4 14 0 0
Individuālo sociālās rehabilitācijas programmu un plānu izstrāde, īstenošana individuāli un profesionāļu komandās darbā. 8 10 0 0
Universālais dizains. 6 16 0 0
Cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti sociālās integrācijas, socializācijas psiholoģiskie un sociālie aspekti profesionālās rehabilitācijas procesā. 10 10 0 0
Kopā: 62 94 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Sagatavot sociālā darba speciālistus darbam ar personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem/ invaliditāti, mācot identificēt sociālās un funkcionālo traucējumu/ invaliditātes noteiktās dzīvesdarbības problēmas, sniegt klientam palīdzību un atbalstu personiskajā socializācijā un sociālo problēmu risināšanā, izstrādājot, īstenojot speciālistu komandā un individuāli sociālās rehabilitācijas programmas un plānus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Spēj demonstrēt zināšanas un izpratni par funkcionālo traucējumu/ invaliditātes jēdzienu, tā lietojumu Latvijā un pasaulē; invaliditātes klasifikāciju, tā lietojumu Latvijā un pasaulē, starptautisko funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju; invaliditātes veidiem un ar katru veidu saistītajām socializācijas problēmām un īpatnībām. - Saprot sociālā darba speciālistu profesionālās darbības mērķus, uzdevumus, funkcijas, lomas, metodes, ētiskās normas, atbildību attiecībā uz personām ar dažādiem funkcionālajiem traucējumiem/ invaliditāti. - Eksāmens Patstāvīgais darbs Praktiskais darbs Mācību ekskursija
Prasmes: - Spēj demonstrēt prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt dažādu funkcionālo traucējumu / invaliditātes noteiktus personu socializācijas īpatnības un šķēršļus; apgrūtinošus un ierobežojošos faktorus invaliditātes gadījumā kā psihosociālu problēmu rašanās iemeslus; spēj pielietot psihosociālu faktoru novērtēšanas metodes, paņēmienus socializācijas darbā. - Prot veidot saskarsmi un komunicēt ar dažādu funkcionālo traucējumu cilvēkiem un invalīdiem, iegūstot darba plānošanai noderīgu informāciju un faktus. Prot pielāgot savu valodu, izturēšanos un darbību personu ar funkcionāliem traucējumiem īpatnībām un vajadzībām sociālās rehabilitācijas darbā. - Spēj pieņemt lēmumus, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā. - Eksāmens Patstāvīgais darbs Praktiskais darbs Mācību ekskursija
Kompetence: - Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par socializācijas un sociālās rehabilitācijas darbu ar personām ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti un to izmantot patstāvīgo un praktisko darbu izstrādē.? - Spēj analizēt esošo situāciju un izstrādāt konstruktīvus priekšlikumus personu ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti sociālo problēmu risināšanai. - Eksāmens Patstāvīgais darbs Praktiskais darbs Mācību ekskursija
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju apmeklēšana. - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 30%
Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 30%
Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 20%
 
Priekšzināšanas Apgūti studiju kursi “Mērķgrupas ar attīstības traucējumiem,” “Individuālais sociālais darbs,” “Sociālā psiholoģija,” “Vispārīgā psiholoģija.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 31.0 31.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]