| Kods | RA0582 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem socializācija un sociālā rehabilitācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss veido izpratni par cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti socializācijas, sociālās rehabilitācijas būtību, mērķiem un uzdevumiem, sniedz zināšanas par socializācijas problēmām un to rašanas iemesliem cilvēkiem ar invaliditāti; sniedz zināšanas par cilvēku ar invaliditāti socializācijas iespējām, veido prasmes izvērtēt psihosociālos faktorus, kas ietekmē cilvēka ar invaliditāti socializāciju un var mazināt vai neitralizēt to iespaidu. Kurss sniedz zināšanas par universālā dizaina nozīmi sociālajā rehabilitācijā, sniedz zināšanas un prasmes sociālās rehabilitācijas plānu un programmu izstrādē, veido prasmes sniegt atbalstu sociālās rehabilitācijas gaitā, plānot un īstenot pārmaiņas kopā ar cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sagatavot sociālā darba speciālistus darbam ar personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem/ invaliditāti, mācot identificēt sociālās un funkcionālo traucējumu/ invaliditātes noteiktās dzīvesdarbības problēmas, sniegt klientam palīdzību un atbalstu personiskajā socializācijā un sociālo problēmu risināšanā, izstrādājot, īstenojot speciālistu komandā un individuāli sociālās rehabilitācijas programmas un plānus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Spēj demonstrēt zināšanas un izpratni par funkcionālo traucējumu/ invaliditātes jēdzienu, tā lietojumu Latvijā un pasaulē; invaliditātes klasifikāciju, tā lietojumu Latvijā un pasaulē, starptautisko funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju; invaliditātes veidiem un ar katru veidu saistītajām socializācijas problēmām un īpatnībām.
- Saprot sociālā darba speciālistu profesionālās darbības mērķus, uzdevumus, funkcijas, lomas, metodes, ētiskās normas, atbildību attiecībā uz personām ar dažādiem funkcionālajiem traucējumiem/ invaliditāti. - Eksāmens
Patstāvīgais darbs
Praktiskais darbs
Mācību ekskursija Prasmes: - Spēj demonstrēt prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt dažādu funkcionālo traucējumu / invaliditātes noteiktus personu socializācijas īpatnības un šķēršļus; apgrūtinošus un ierobežojošos faktorus invaliditātes gadījumā kā psihosociālu problēmu rašanās iemeslus; spēj pielietot psihosociālu faktoru novērtēšanas metodes, paņēmienus socializācijas darbā. - Prot veidot saskarsmi un komunicēt ar dažādu funkcionālo traucējumu cilvēkiem un invalīdiem, iegūstot darba plānošanai noderīgu informāciju un faktus. Prot pielāgot savu valodu, izturēšanos un darbību personu ar funkcionāliem traucējumiem īpatnībām un vajadzībām sociālās rehabilitācijas darbā. - Spēj pieņemt lēmumus, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā. - Eksāmens Patstāvīgais darbs Praktiskais darbs Mācību ekskursija Kompetence: - Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par socializācijas un sociālās rehabilitācijas darbu ar personām ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti un to izmantot patstāvīgo un praktisko darbu izstrādē.? - Spēj analizēt esošo situāciju un izstrādāt konstruktīvus priekšlikumus personu ar funkcionāliem traucējumiem / invaliditāti sociālo problēmu risināšanai. - Eksāmens Patstāvīgais darbs Praktiskais darbs Mācību ekskursija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana. - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 30% Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 30% Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Apgūti studiju kursi “Mērķgrupas ar attīstības traucējumiem,” “Individuālais sociālais darbs,” “Sociālā psiholoģija,” “Vispārīgā psiholoģija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||