| Kods | RA0575 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Specialitātes valoda Latvijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā tiek aktualizētas zināšanas par sociālā darba terminoloģiju Latvijā, praktizēta tās izmantošana atbilstoši kontekstam, pilnveidojot prasmes un kompetences.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot izpratni par sociālā darba terminoloģijas lietošanu Latvijā, sociālā darbinieka profesionālās valodas lietošanu sensitīva un starpkultūru sociālā darba kontekstā, sociālā darba satura atspoguļojumu profesionālajā terminoloģijā, teorijas un prakses vienotību sociālā darba terminoloģijas aspektā. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par atbilstošas terminoloģijas lietojumu sociālā darba un rehabilitācijas praksē; • Pilnveidot prasmes izmantot zināšanas profesionālajā sociālajā darbā; • Pilnveidot kompetenci lietot sociālā darba terminoloģiju atbilstoši profesionālās darbības kontekstam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Orientējas terminoloģijas lietojumā sociālā darba un rehabilitācijas kontekstā.
2. Orientējas un izmanto resursus zināšanu pilnveidei par sociālā darba terminoloģijas jautājumiem. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Prasmes: 1. Formulē aktuālos sociālā darba un sociālās rehabilitācijas problēmjautājumus sociālā darba terminoloģijas kontekstā Latvijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutē par tiem, izmantojot jaunāko zinātnisko pētījumu atziņas; izmanto vismaz divas svešvalodas zinātnisko avotu studēšanā. 2. Izmanto digitālās tehnoloģijas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Kompetence: 1. Analizē sociālā darba terminoloģijas pielietojumu atbilstoši profesionālās darbības kontekstam mikro, mezo un makropraksē. 2. Izstrādā un prezentē pētījumu par sociālā darba un / vai rehabilitācijas problemātiku, izmantojot zinātnisko stilu un lietojot atbilstošu terminoloģiju. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0% Eksāmens – projekta prezentācija - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālo darbu un rehabilitāciju reglamentējošajiem ārējiem un iekšējiem normatīvajiem aktiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||