| Kods | RA0573 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālā filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa apguves gaitā studējošie paplašina priekšstatu par sabiedrības skaidrojuma pamatkategorijām, terminoloģiju, par indivīda un sabiedrības mijiedarbības modeļiem, to ietekmi uz cilvēka būtības skaidrojuma pieejām, plašāk iepazīst vēsturisko procesu interpretācijas saistību ar kultūras un reliģijas vērtību definēšanu, to atspoguļojumu sociālās attīstības perspektīvo modeļu veidošanā, kas ļauj studentiem veidot holistisku sabiedrības pastāvēšanas ainu tās dinamikā, tādejādi pilnveidojot arī profesionālo kompetenci. Sociālā filozofija ir nozīmīgs metodoloģiskais pamats mūsdienu sociālās realitātes dažādu aspektu zinātniskā izpētē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: padziļināt studējošo priekšstatu par sociālās dzīves iezīmēm un attīstības tendencēm, tādejādi veidojot izpratni par daudzveidīgu sociālo procesu būtību, to nozīmi un lomu sabiedrības dzīvē, profesionālajā darbībā, kā arī par sociālo procesu zinātniskās izpētes principiem. Kursa uzdevumi: 1.Veidot izpratni par sabiedrības uzbūvi un notiekošajiem procesiem vēsturiskā un holistiskā skatījumā. 2.Veidot izpratni par indivīda un sabiedrības mijiedarbības jautājumiem, kultūras un reliģijas vērtību ietekmi. 3.Attīstīt studējošo analītiskās prasmes, diskutējot par sociālo procesu problēmjautājumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Zina sociālo procesu izpratnes filozofiski vēsturisko traktējumu, kā arī izprot būtiskos faktorus, kas nosaka sociālās dzīves raksturu, dinamiku un specifiku. - Atbildes un dalība diskusijās, semināros. Prasmes: 2. Spēj kritiski izvērtēt sabiedrības būtības skaidrojuma dažādo teoriju ietekmi uz kultūras, t.sk. indivīda un sabiedrības grupu vērtību sistēmu veidošanās procesiem, brīvi operējot ar nozarē balstīto terminoloģiju. - Jēdzienu tabulas izstrāde Atbildes un dalība diskusijās un semināros, argumentētas esejas sagatavošana un prezentācija. Kompetences: 3. Spēj patstāvīgi raksturot cilvēka izpratnes un sociālās darbības modeļus sociālā laika un sociālās telpas kontekstā, projicējot to uz savu profesionālo darbību. 4. Spēj raksturot un kritiski izvērtēt mūsdienu sabiedrības attīstības tendences sava sociālā pētījuma kontekstā. - Jēdzienu tabulas izstrāde, argumentētas esejas sagatavošana un prezentācija. Atbildes un dalība semināros, diskusijās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.Aktīva līdzdalība semināros un diskusijās.
- 20%
2.Iesniegtā tabula ar jēdzienu skaidrojumiem. - 30% 3.Argumentētas esejas sagatavošana un prezentācija. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||