| Kods | RA0554 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Veselības psiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ēriks Kalvāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Šajā studiju kursā klausītāji iepazīstas ar cilvēka veselības uzvedības galvenajām likumsakarībām un to noteicošajiem faktoriem Pēc dotā kursa apguves studenti spēj kritiski vērtēt cilvēku veselības uzvedības īpatnības un to noteicošos faktorus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: kursa mērķis ir veidot studentu prasmes un iemaņas veselības psiholoģijas atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumu sociālajam riskam pakļautajiem klientiem. Prasmes: Izmantojot apgūtos sociālās rehabilitācijas teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu darbību sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros; Formulēt un kritiski analizēt problēmas: sociālās aprūpes un pakalpojumu pieejamībā un kvalitātē, cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā; Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā; Pielietot atbilstošas sociālās rehabilitācijas metodes, pamatot rezultātus un savus priekšlikumus sociālo rehabilitācijas pakalpojumu pilnveidē. Kompetences: Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā; Pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Spēj parādīt veselības psiholoģijas zinātnes jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni;
Z2 Apgūtas zināšanas par cilvēka attīstību un veselību, veselības riska faktoriem un risku novērtēšanu, par veselīga dzīvesveida pamatprincipiem.
- Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni;
Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību. Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni.
P1 Izmantojot apgūtos veselības psiholoģijas teorētiskos pamatus, spēj pētīt indivīda veselības uzvedības aspektus; P2 Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu un inovatīvu darbību darbā ar dažādu mērķgrupu klientiem; P3 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kas skar veselības psiholoģijas jautājumus, un to izmantot; spēj pieņemt efektīvus lēmumus; P4 Spēj plānot un veikt intervenci, ietverot prioritātes, pieejas, piesaistāmos pakalpojumus. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā; P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. P4 Seminārs. P1 un P2 minētie kritēriji. Kompetences: K1 Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā; K2 Pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni; K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs “Veselības uzvedības modeļi”. - 20%
Seminārs “Psihiskās un sociālās veselības īpatnības dažādos vecumposmos.” - 20% Seminārs “Veselības psiholoģijas atziņas sociālajā rehabilitācijā ”. - 20% Eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||