RA0554 Veselības psiholoģija

Kods RA0554
Nosaukums Veselības psiholoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Ēriks Kalvāns
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Šajā studiju kursā klausītāji iepazīstas ar cilvēka veselības uzvedības galvenajām likumsakarībām un to noteicošajiem faktoriem Pēc dotā kursa apguves studenti spēj kritiski vērtēt cilvēku veselības uzvedības īpatnības un to noteicošos faktorus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Veselības traktējums mūsdienās un galvenie veselības modeļi Veselības psiholoģijas zinātne, tās pamata pieejas veselības traktējumā. Veselības psiholoģijas aktualitāte un ieguldījums sabiedrības veselības un sociālajam riskam pakļauto iedzīvotāju veselības uzlabošanā. 2 6 0 0
Psihiskā un sociālā veselība. Personības harmonija un psiholoģiskā noturība psihiskās veselības kontekstā. 2 3 0 0
Psihiskās veselības individuāli tipoloģskie aspekti. 2 5 0 0
Veselība kā sociāls fenomens. 2 4 0 0
Dzimums un veselība 2 2 0 0
Veselības uzvedības modeļi 2 5 0 0
Personības emocionālā sfēra un veselība. Izplatītākie cilvēka emocionālās sfēras traucējumi 2 4 0 0
Stress kā veselības riska faktors. Stresa fizioloģija. Stresa pārvarēšana. 2 3 0 0
Dzīvesveids un stress. Sociālā neaizsargātība kā negatīvu emocionālo stāvokļu un stresa attīstības riska faktors. 2 3 0 0
Sociālo klašu, teritoriālo kopienu, sociālo organizāciju, ģimeņu un demogrāfisko grupu veselību ietekmējošie sociāli psiholoģiskie faktori. 2 3 0 0
Profesionālās veselības psiholoģija. 2 2 0 0
Veselības saglabāšana psiholoģiskās krīzes laikā. 2 2 0 0
Veselīga dzīvesveida psiholoģija. 2 2 0 0
Psihiskās un sociālās veselības īpatnības dažādos vecumposmos. 2 2 0 0
Klientu veselībpratības veicināšana. 2 3 0 0
Psiholoģiskā palīdzība hronisku un dzīvību apdraudošu slimību gadījumos. 2 3 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi un uzdevumi: kursa mērķis ir veidot studentu prasmes un iemaņas veselības psiholoģijas atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumu sociālajam riskam pakļautajiem klientiem. Prasmes: Izmantojot apgūtos sociālās rehabilitācijas teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu darbību sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros; Formulēt un kritiski analizēt problēmas: sociālās aprūpes un pakalpojumu pieejamībā un kvalitātē, cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā; Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā; Pielietot atbilstošas sociālās rehabilitācijas metodes, pamatot rezultātus un savus priekšlikumus sociālo rehabilitācijas pakalpojumu pilnveidē. Kompetences: Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā; Pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Z1 Spēj parādīt veselības psiholoģijas zinātnes jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni; Z2 Apgūtas zināšanas par cilvēka attīstību un veselību, veselības riska faktoriem un risku novērtēšanu, par veselīga dzīvesveida pamatprincipiem. - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni; Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni.
P1 Izmantojot apgūtos veselības psiholoģijas teorētiskos pamatus, spēj pētīt indivīda veselības uzvedības aspektus; P2 Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu un inovatīvu darbību darbā ar dažādu mērķgrupu klientiem; P3 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kas skar veselības psiholoģijas jautājumus, un to izmantot; spēj pieņemt efektīvus lēmumus; P4 Spēj plānot un veikt intervenci, ietverot prioritātes, pieejas, piesaistāmos pakalpojumus. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā; P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. P4 Seminārs. P1 un P2 minētie kritēriji.
Kompetences: K1 Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālās rehabilitācijas realizēšanā; K2 Pieņemt lēmumus sociālā rehabilitētāja profesionālās kompetences ietvaros un rast radošus risinājumus klienta sociālās aktivizēšanas darbā, ievērojot profesionālo ētiku. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni; K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Seminārs “Veselības uzvedības modeļi”. - 20%
Seminārs “Psihiskās un sociālās veselības īpatnības dažādos vecumposmos.” - 20%
Seminārs “Veselības psiholoģijas atziņas sociālajā rehabilitācijā ”. - 20%
Eksāmens. - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]