| Kods | RA0296 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Programmatūras testēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aleksejs Zorins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek aplūkoti programmatūras testēšanas pamatjēdzieni un testēšanas process, definēti testēšanas mērķi un testu izstrādes metodes, kā arī aplūkoti praksē izmantojamie testpiemēru sagatavošanas paņēmieni. Studējošie apgūst galvenos testēšanas etapus, testpiemēru projektēšanu, testēšanas dokumentāciju un testēšanas pierakstu sagatavošanu, kā arī darbu ar vienu no populārākajiem programmatūras izstrādes pārvaldības rīkiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar programmatūras testēšanu, aktuālajiem nozares testēšanas standartiem, programmatūras izstrādes labo praksi. Zināšanas Zina programmatūras testēšanas procesa lomu dažāda dzīves cikla programmatūras izstrādes projektos, testēšanas procesa uzdevumus un tā iespējamo realizāciju Sapratne par dažādām testēšanas tehnikām un tipiem Prasmes Prot testēt programmatūru un dokumentēt testēšanas rezultātus Prot organizēt dažādus testēšanas veidus un pārzin testēšanas dokumentēšanu, kā arī iegūst praktiskas iemaņas testēšanas izpildē Kompetence Spēj izmantot noteiktus testēšanas un testēšanas rezultātu analizēšanas paņēmienus un dokumentēšanas formas, kā arī prot organizēt informācijas apmaiņas pasākumus un vadīt tos Spēj veidot un izpildīt sistemātiskas testa procedūras, lai nodrošinātu atbilstību programmatūras lietojamībai un specifikācijai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Zina programmatūras testēšanas procesa lomu dažāda dzīves cikla programmatūras izstrādes projektos, testēšanas procesa uzdevumus un tā iespējamo realizāciju
Sapratne par dažādām testēšanas tehnikām un tipiem
Prasmes
Prot testēt programmatūru un dokumentēt testēšanas rezultātus
Prot organizēt dažādus testēšanas veidus un pārzin testēšanas dokumentēšanu, kā arī iegūst praktiskas iemaņas testēšanas izpildē
Kompetence
Spēj izmantot noteiktus testēšanas un testēšanas rezultātu analizēšanas paņēmienus un dokumentēšanas formas, kā arī prot organizēt informācijas apmaiņas pasākumus un vadīt tos
Spēj veidot un izpildīt sistemātiskas testa procedūras, lai nodrošinātu atbilstību programmatūras lietojamībai un specifikācijai - Praktiskie pārbaudījumi – uzdevumu risināšana, projektu izstrāde.
Kontroldarbi un eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko uzdevumu izpildes vērtējums - 60%
Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Programmēšanas teorijas un prakses pārzināšana (algoritmi un datu struktūras, objektorientētā programmēšana, datu bāzes). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||