| Kods | RA0280 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Fizika I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Andris Martinovs, Andris Martinovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek padziļinātas zināšanas mehānikā, termodinamikā un siltumtehnikā; tiek mācīts veidot matemātiskos modeļus (sastādīt diferenciālvienādojumus, nodefinēt sākuma- un robežnosacījumus) un izmantot skaitliskās aprēķinu metodes konkrētas inženiertehniskas problēmas atrisināšanai; tiek iegūtas prasmes materiālus raksturojošo parametru noteikšanai un eksperimentālo datu apstrādei; studējošie apgūst specializētās datorprogrammas- MatLab, Comsol u.c., risinot konkrētas inženiertehniskas problēmas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: iemācīt studentus risināt inženiertehniskas problēmas: aprakstīt fizikālos procesus ar atbilstošiem matemātiskiem modeļiem (diferenciālvienādojumiem); veikt mērījumus un noteikt materiālu mehāniskās un fizikālās īpašības; izmantot skaitliskās metodes uzdevumu atrisināšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina dabā un tehnikā notiekošo mehānisko un siltuma procesu būtību.
2. Pārzina materiālu mehānisko un fizikālo īpašību noteikšanas metodoloģiju.
3. Pārzina skaitliskās metodes inženiertehnisku uzdevumu atrisināšanai. - Laboratorijas darbi, eksāmens Prasmes: 1. Prot noteikt materiālu mehāniskos un fizikālos parametrus, apstrādāt eksperimentālos datus, noteikt likumsakarības. 2. Prot izvēlēties/ sastādīt matemātiskos modeļus (diferenciālvienādojumus) reālu inženiertehnisku problēmu atrisināšanai, uzdot sākuma- un robežnosacījumus, izvēlēties optimālu datorprogrammu un skaitliski ar to atrisināt doto problēmu. - Laboratorijas darbi, eksāmens Kompetence: 1. Spēj veikt inženiertehniskus aprēķinus, izmantojot specializētas datorprogrammas MatLab, Comsol u.c. 2. Iegūt fizikālus parametrus un likumsakarības konkrētas inženiertehniskas problēmas skaitliskai atrisināšanai. - Laboratorijas darbi, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbu (4 gab.) izpilde un aizstāvēšana.
- 20%
Uzdoto inženiertehnisko problēmu patstāvīga atrisināšana. - 20% Eksāmens. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Apgūts fizikas kurss vidusskolas līmenī, pamatzināšanas augstākajā matemātikā- atvasināšana, integrēšana, diferenciālvienādojumi, trigonometrisko funkciju izmantošana, kompleksie skaitļi, matricas. Studiju kursa kalendārs: 5. sem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||