| Kods | JA0234 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Kuģu tehniskās pārvaldības aktualitātes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Jānis Brūnavs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek analizēta kuģošanas kompāniju organizācija, darbības jomas un specializācija. Analizēta kuģu komerciālo un tehnisko menedžeru funkciju un atbildības sadale, kuģa karoga un klasifikācijas sabiedrību normatīvās un uzraudzības funkcijas. Studiju kursa ietvaros tiek skatīta arī kuģu tehnisko izdevumu kontrole un optimizācija, kuģa iegādes, būves un pārstrādes procedūras, energoefektīvas un vidi saudzējošas kuģu ekspluatācijas organizācija, kuģa korpusa un mehānismu ilgtspējas nodrošināšana, jūras transporta energoefektivitāte un tās nodrošinošās tehniskā politika un tehnoloģijas normatīvie regulējumi un realizācijas instrumenti, tai skaitā alternatīvie enerģijas avoti un degvielas.. Praktisko prasmju un iemaņu ieguvei studējošie izstrādā patstāvīgo darbu, tajā skaitā pētījuma darbu, kuru prezentē grupas nodarbībās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studējošiem izpratni un zināšanas par kuģu tehnisko pārvaldību un procesiem un aktuālajām tendencēm šajā jomā. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt studējošiem padziļinātas un/vai paplašinātas zināšanas un izpratni, kuras nodrošina pamatu profesionālai kompetencei kā kuģošanas nozares procesu vadītājam; - attīstīt studējošo spēju veikt kuģošanas nozares procesu un inovāciju vadību jūras transporta nozarē; - attīstīt studējošo spēju patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas profesionālas problēmas jūras transporta nozarē, kā arī pamatot savus lēmumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- spēj parādīt padziļinātas un/vai paplašinātas zināšanas un izpratni, kuras nodrošina pamatu profesionālai kompetencei kuģu tehniskās ekspluatācijas jomā;
- spēj parādīt zināšanas, lai profesionāli izvērtētu mehānismu/iekārtas/objekta ekspluatācijas datus;
- spēj parādīt zināšanas, lai novērtētu kuģu apkalpju darba efektivitāti un atbilstību konvencionālām, karogvalsts, fraktētāja, kompānijas u.c. prasībām;
- spēj parādīt zināšanas, lai sagatavotu kuģu tehniskās ekspluatācijas budžetu;
- spēj parādīt zināšanas, lai kompetenti pārraudzītu gaidāmos izdevumus, sagatavotu pārskatus un atskaites. - Metodes: diskusijas, grupu darbs, eksāmens.
Kritēriji: spēja parādīt zināšanas un izpratni par aktuālām kuģu tehniskas ekspluatācijas problēmām un to iespējamiem risinājumiem. Prasmes: - spēj veikt procesu vadību jūras transporta nozarē, kā arī uzņemties atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi; - spēj izvēlēties piemērotas metodes un kritērijus atbilstības novērtēšanai (inspicēšana, auditēšana un pašvērtējuma veikšana); - spēj veikt drošības, vides un kvalitātes rādītāju analīzi; - spēj identificēt kuģu, pārvaldības sistēmu un procesu atbilstību ietekmējošos faktorus un raksturīgos riskus; - spēj analizēt nepilnību un neatbilstību cēloņus; - spēj vadīt un piedalīties korektīvo darbību noteikšanā, īstenošanā un efektivitātes novērtēšanā; - spēj sagatavot kuģu tehniskās ekspluatācijas budžetu un pārraudzīt gaidāmos izdevumus, sagatavot pārskatus un atskaites. - Metodes: diskusijas, grupu darbs, eksāmens. Kritēriji: spēja kritiski vērtēt aktuālās problēmas kuģu tehniskas pārvaldības jomās ,spēja rosināt efektīvus un inovatīvus risinājumus. Kompetences: - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas tehniskās ekspluatācijas problēmas jūras transporta nozarē, pamatot lēmumus un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi; - spēj līdzdarboties apdrošināšanas dokumentu H&M (Hull and Masheenery), P&I (Protection & Indemnity) u.c. dokumentu sagatavošanā un priekšlikumu izstrādē; - spēj uzraudzīt kuģu, pārvaldības sistēmu un procesu atbilstību drošības, vides un kvalitātes standartiem, starptautisko konvenciju, uzņēmumu u.c. prasībām; - spēj plānot un īstenot kuģu pārbaudes un auditus t.sk. ISM un ISPS u.c. sistēmu auditus. - Metodes: diskusija, grupu darbs, eksāmens. Kritēriji: spēja formulēt, kompetenti un kritiski analizēt, kā arī argumentēt pieņemamos lēmumus un risinājumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte nodarbībās (diskusijas u.c.) - 20%
Grupu darbs - 30% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Bakalaura grāds un kompetence jūrniecības inženierzinātņu, vides aizsardzības un vispārējās vadības zinātnēs. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||