| Kods | JA0232 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Eko-tehnoloģijas jūras transportā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Jānis Brūnavs, Renāte Kalniņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss pamatojas uz ekodizaina stratēģijām un principiem Dzīves cikla pieejā un domāšanu, kas nepieciešama jūras transporta ilgtspējīgai attīstībai, lai minimizētu ietekmi uz vidi un samazinātu resursu patēriņu. Tiek apgūti lēmuma pieņemšanas metožu pamatprincipi tehnoloģisko risinājumu, izmantoto materiālu un kuģa ekspluatācijā radīto nevēlamo produktu ietekmes novērtēšana un salīdzināšana. Studiju kursa ietvaros tiek veikta dažādu eko-tehnoloģijas risinājumu salīdzināšana vides snieguma uzlabošanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu kompetenci jūras transporta radīto ietekmju uz vidi analīzē un ekodizaina principu pielietošanā, veicinot spēju izvērtēt un pilnveidot jūras transportā izmantotos tehnoloģiskos risinājumus atbilstoši ilgtspējīgas attīstības un vides snieguma uzlabošanas principiem. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt pielietot metodes jūras transporta darbības radīto ietekmju uz vidi noteikšanai un analīzei; - attīstīt prasmes identificēt būtiskākos vides ietekmes faktorus jūras transporta tehnoloģisko risinājumu un to dzīves cikla posmu ietvaros; - pilnveidot kompetenci analizēt ekspluatācijas tehnoloģiskos procesus, izvērtējot to atbilstību ekodizaina principiem; - attīstīt prasmi formulēt ekodizaina uzdevumus un izstrādāt priekšlikumus jūras transporta tehnoloģisko risinājumu vai radīto atkritumu vides snieguma uzlabošanai; - veicināt spēju izvēlēties un pamatot stratēģijas vides ietekmes mazināšanai jūras transporta ekspluatācijas laikā; - sekmēt sistēmisku un kritisku domāšanu vides pārvaldības un tehnoloģiskās attīstības kontekstā jūras transporta nozarē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- izprot ilgtspējīgas attīstības nepieciešamību jūras transporta nozarei;
- spēj formulēt ekodizaina uzdevumus un izvēlēties atbilstošas stratēģijas veicot eko-tehnoloģisko risinājumu analīzi.
- spēj parādīt kompleksas zināšanas par eko-tehnoloģiskā risinājuma atbilstību likumdošanas prasībām. - Metodes: kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana; eksāmens.
Kritēriji: spēja analizēt eko-tehnisko risinājumu, nosakot atbilstību ekodizaina vadlīnijām; spēja radīt ekodizaina idejas. Prasmes: - spēj praktiski lietot kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes jūras transporta ietekmes uz vidi analizē; - spēj sadarbībā strādāt ar citiem, argumentēti izskaidrot un diskutēt par eko-tehnoloģiskā risinājuma piemērotību jūras vides aizsardzībai. - Metodes: kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana; eksāmens. Kritēriji: spēja ar MEFT metodes palīdzību analizēt tehnoloģiskās iekārtas /ekspluatācijā radušos produktu ietekmi uz vidi. .Kompetences: - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt eko-tehnoloģisko risinājumu; - spēj piedāvāt eko-tehnoloģiskā risinājuma idejas atbilstoši ekodizaina prasībām - Metodes: kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana; eksāmens. Kritēriji: spēja veikt izvēlētās tehnoloģiskās iekārtas / ekspluatācijā radušos produkta analīzi un izstrādāt priekšlikumus eko-tehnoloģiskam risinājumam un argumentēti pamatot lēmumu, izmantojot kursa ietvaros iegūtās zināšanas un prasmes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte un darba regularitāte studiju kursa apguves laikā - 20%
Kompleksā patstāvīgā darba izstrāde un aizstāvēšana - 40% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Bakalaura kompetence vides aizsardzībā, lietišķā ķīmijā, kuģu inženierijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||