| Kods | JA0229 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Kuģu remonta un tehniskās apkopes organizācija un tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Valdis Priednieks, Edijs Štāls, Andris Unbedahts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sastāv no 3 daļām.. Studiju kursa pirmajā daļā studējošie padziļināti tiek iepazīstināti ar kuģu remonta un tehniskās apkopes organizāciju un tehnoloģijām, attīstot prasmi, balstoties uz objektīvu datu analīzi par kuģa iekārtu un korpusa tehnisko stāvokli, izstrādāt datos balstītas kuģa apkopes un remonta stratēģijas. Īpašs akcents tiek likts uz diagnostikas datu analītisku izvērtējumu proaktīvai apkopes plānošanai, kā arī uz visaptveroša remonta un modernizācijas specifikāciju izstrādi. Studiju kurss ietver kuģu apkopes un remonta ekonomisko un loģistikas dimensiju padziļinātu analīzi, aptverot piegādes ķēžu optimizāciju, komandas vadības stratēģijas un nepārtrauktas procesu pilnveides metodoloģiju integrāciju, lai nodrošinātu darbību efektivitāti un ilgtspēju.. Studiju kursa otrā daļa ietver globālās kuģubūves nozares attīstības tendenču analīzi; īsu triboloģijas ievadu; kuģu apsekošanas, apkopes un remonta procesu plānošanas un izpildes norādījumus: mūsdienīgus risinājumus montāžai, metināšanai, piedevu ražošana jaunbūvē un remontdarbos; jūras vēja enerģijas infrastruktūras attīstības perspektīvas. Praktisko prasmju un iemaņu iegūšanai studējošie izpilda patstāvīgos darbus.. Studiju kursa trešajā daļā tiek apskatīti kuģu remonta vides, tehnoloģiskie un dizaina aspekti, starptautiskie noteikumi, jaunākās tehnoloģijas un kuģu būvē un kuģu remontā izmantotā tehnika. Nodarbību laikā studējošie apgūst specializētu programmu Delftship un spēj to pielietot 3D korpusa konstrukcijai, formu projektēšanai un dažādiem aprēķiniem, kā arī apgūst modelēšanas pamatu programmas Flow3D lietojumu. Patstāvīgā darba ietvaros studējošie veic pētījumu par kuģa efektivitātes paaugstināšanu mainot kuģa korpusa formu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātu ieskatu kuģu remonta un tehniskās apkopes tehnoloģijās un organizācijā, tajā skaitā īpaši akcentējot jautājumus par inovatīvām kuģu būves un remonta tehnoloģijām, kā arī par kuģu atjaunošanas vides, tehniskiem un dizaina aspektiem. Studiju kursa uzdevumi pa studiju kursa daļām: 1.1. Attīstīt studējošiem prasmes efektīvi plānot un vadīt ekonomiski pamatotu kuģu tehnisko apkopi un remontu, pamatojoties uz objektīvu datu analīzi un kuģa tehnisko stāvokli. 1.2. Attīstīt studējošiem prasmes sagatavot visaptverošas remonta/modernizācijas specifikācijas un efektīvi pārvaldīt saistītās piegādes ķēdes, vienlaikus samazinot darbības riskus. 1.3. Attīstīt studējošiem prasmes optimizēt kuģu apkopes un remonta procesus, lai panāktu lielāku efektivitāti un ilgtspējību, ietverot neefektīvu darbību identificēšanu un novēršanu, kā arī kuģu remonta un tehniskās apkopes darbību uzraudzību.. 2.1. Sniegt studējošiem ieskatu par kuģu būves un kuģu remonta nozares attīstības tendencēm, kā arī jaunbūves un kuģu remontā pielietotajām jaunākajām tehnoloģijām. 2.2. Sniegt studējošiem ieskatu par kuģu būvētavu produktivitātes un kuģu energoefektivitātes uzlabošanas metodēm. 2.3. Attīstīt studējošiem prasmes izstrādāt atlasītajam berzes pārim uz kuģa ilustrētu nodiluma noteikšanas, nodiluma novērtēšanas un nodiluma profilakses aprakstu. 2.4. Informēt studējošos par ES un Latvijas stratēģiskajiem dokumentiem, kas saistīti ar jūras vēja enerģijas parku attīstību. 3.1. Sniegt informāciju studējošiem par vides, tehnoloģiskiem un dizaina aspektiem, kas rodas kuģu remonta laikā, starptautiskiem noteikumiem, jaunākām tehnoloģijām un metodēm, ko izmanto kuģu būvē un kuģu remontā; 3.2. Attīstīt studējošiem prasmes piemērot specializētu programmu Delftship kuģu projektēšanas inženiertehniskajiem uzdevumiem un modelēšanas programmu Flow3D inženierpētniecības uzdevumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
STUDIJU KURSA 1.DAĻA
Zināšanas:
- izprot kuģu mehānismu, korpusa konstrukciju un sistēmu tehniskās īpašības, atteices režīmus un stāvokļa novērtēšanu, kā arī diagnostikas metodes un standartus;
- spēj parādīt zināšanas par datu ievākšanas, interpretācijas un analīzes metodēm, ko izmanto apkopes plānošanā, tostarp paredzošajām un stāvokļa uzraudzības tehnoloģijām;
- spēj parādīt zināšanas par piemērojamajiem jūras noteikumiem, drošības standartiem, tehnisko dokumentāciju un atbilstības prasībām kuģu remontam un modernizācijai;
- izprot piegādes ķēdes procesus, tostarp iepirkumus, piegādātāju novērtēšanu, līgumu sarunas, krājumu pārvaldību un loģistiku, kas raksturīga kuģu remontam un apkopei;
- izprot ekonomisko analīzi, izmaksu pārvaldību, dzīves cikla izmaksu aprēķināšanu un lēmumu pieņemšanas principus, lai nodrošinātu rentablas un ilgtspējīgas apkopes un remonta stratēģijas. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi); eksāmens
Kritēriji:
- spēja precīzi identificēt sistēmas defektus, interpretēt diagnostikas datus un iegūt galveno informāciju no tehniskajiem dokumentiem;
- spēja veikt efektīvas sarunas, piegādātāju novērtēšanu un izstrādāt pamatotus, rentablus apkopes un remonta plānus;
- spēja pielietot zināšanas, lai izstrādātu tehniski pamatotas, standartiem atbilstošas un ekonomiski pamatotas apkopes stratēģijas. Prasmes: - spēj demonstrēt prasmes tehnisko datu ievākšanā un analīzē un diagnostikas rezultātu interpretēšanā, un stāvokļa novērtēšanā, lai pieņemtu lēmumus par apkopi, remontu un modernizāciju; - spēj demonstrēt visaptverošu tehnisko specifikāciju, remonta plānu un modernizācijas priekšlikumu izstrādes prasmes, ņemot vērā tehniskās prasības, noteikumus un budžeta ierobežojumus; - spēj demonstrēt prasmes iepirkumu pārvaldībā, piegādātāju novērtēšanā, līgumu apspriešanā un loģistikas koordinēšanā, lai nodrošinātu materiālu un detaļu savlaicīgu piegādi; - spēj veikt esošo procesu analīzi, trūkumu identificēšanu, lai uzlabotu tehniskās apkopes un remonta efektivitāti un ilgtspējību; - spēj demonstrēt prasmes izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanā, uzdevumu prioritāšu noteikšanā un pamatotu tehnisku un ekonomisku lēmumu pieņemšanā, lai optimizētu tehniskās apkopes un remonta stratēģijas. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi); eksāmens Kritēriji: - spēja demonstrēt prasmi analizēt tehniskos datus un izstrādāt detalizētas specifikācijas; - spēja efektīvi koordinēt piegādes ķēžu procesus, tostarp iepirkumus un loģistiku; - spēja pielietot procesu uzlabošanas metodes, lai optimizētu apkopes procedūras, un pieņemt pamatotus, stratēģiskus lēmumus, balstoties uz tehniskiem un ekonomiskiem apsvērumiem. Kompetences: - spēj pieņemt izsvērtus, datos balstītus lēmumus par kuģa stāvokli, apkopes plānošanu un remonta stratēģijām; - spēj skaidri paziņot tehniskos datus, specifikācijas un koordinācijas prasības komandas locekļiem, piegādātājiem un ieinteresētajām pusēm; - spēj vadīt tehniskos projektus, efektīvi pārvaldot resursus un līdzsvarojot tehniskās vajadzības ar budžeta un grafika ierobežojumiem; - spēj identificēt potenciālos riskus apkopes, remonta un piegādes ķēdēs un izstrādāt stratēģijas darbības traucējumu mazināšanai; - spēj vadīt komandas, veicinot sadarbību ar piegādātājiem un iekšējām ieinteresētajām pusēm, kā arī pārvaldot kompleksus procesus daudznozaru vidē. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi); eksāmens Kritēriji: - spēja demonstrēt efektīvu vadību un komandas sadarbību, vadot projektus un koordinējot starpnozaru pasākumus; - spēja efektīvi un stratēģiski risināt apkopes un remonta problēmu jautājumus; - spēja demonstrēt skaidru un profesionālu komunikāciju, pārliecinoši prezentējot tehnisko informāciju dažādām ieinteresētajām pusēm. STUDIJU KURSA 2.DAĻA Zināšanas: - pārzina mainīgās tendences pasaules kuģniecības biznesa modeļos un paredz to ietekmi uz kuģu būves nozari un tehnoloģijām; - pārzina jūras vēja enerģijas infrastruktūras attīstības perspektīvas. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) Kritēriji: - mainīgo tendenču pasaules kuģniecības biznesa modeļos pārzināšana un to ietekmes uz kuģu būves nozari un tehnoloģijām paredzēšana; - jūras vēja enerģijas infrastruktūras attīstības perspektīvu pārzināšana. Prasmes: - spēj, pamatojoties uz savām zināšanām par kuģu būves un remonta inovatīvām tehnoloģijām, novērtēt atlasītā berzes pāra tehnisko stāvokli un sniegt nodiluma profilakses aprakstu; - spēj, pamatojoties uz savām zināšanām par kuģu būvētavu produktivitātes un kuģu energoefektivitātes uzlabošanas metodēm, sniegt atbilstošus ieteikumus. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) Kritēriji: - spēja, pamatojoties uz savām zināšanām par kuģu būves un remonta inovatīvām tehnoloģijām, novērtēt atlasītā berzes pāra tehnisko stāvokli un sniegt nodiluma profilakses aprakstu; - spēja, pamatojoties uz savām zināšanām par kuģu būvētavu produktivitātes un kuģu energoefektivitātes uzlabošanas metodēm, sniegt atbilstošus ieteikumus. Kompetences: - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar kuģu būves un remonta inovatīvām tehnoloģijām saistītus jautājumus, kā arī pamatot savus priekšlikumus. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) Kritēriji: - spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt ar kuģu būves un remonta inovatīvām tehnoloģijām saistītus jautājumus, kā arī pamatot savus priekšlikumus. STUDIJU KURSA 3.DAĻA Zināšanas: - spēj demonstrēt zināšanas un izpratni par jūrniecības transportu un ar to saistītās zinātniskās teorijas un atziņas, apgūt moderno zinātnisko pētījumu metodoloģijas un paņēmienus profesionālajā jomā un saskarsmē starp dažādām zinātnes jomām; - spēj demonstrēt zināšanas par vides, tehnoloģiskajiem un dizaina aspektiem, kas rodas kuģu pārbūves laikā, starptautiskajiem noteikumiem, jaunākajām tehnoloģijām un paņēmieniem, ko izmanto kuģu būvē un kuģu remontā; - spēj demonstrēt zināšanas par kuģu projektēšanas un būvniecības normām un prasībām - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) Kritēriji: - spēja demonstrēt zināšanas par parastajiem kuģu dokumentiem u.c noteikumiem un konvencijām, kas regulē kuģa ekspluatāciju; - spēja demonstrēt zināšanas par vides, tehnoloģiju un dizaina aspektiem un pielietojuma iespējām kuģa ekspluatācijas parametru efektivitātes paaugstināšanai. Prasmes: - spēj identificēt un analizēt kuģu problēmas un izvēlēties metodes un specializēto programmatūru to risināšanai; - spēj pielietot specializētas automatizētas projektēšanas sistēmas kuģu inženiertehnisko uzdevumu risināšanā; - spēj veikt inženiertehnisko problēmu modelēšanu, kā arī analizēt un izmantot modelēšanas rezultātus pētījuma veikšanā un inženiertehnisko uzdevumu risināšanā. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) Kritēriji: - spēja patstāvīgi apgūt teoriju un sekmīgi pielietot to praksē, risinot inženiertehniskos uzdevumus, problēmsituācijas; - spēja izmantot analītiskās metodes kuģu izpētes uzdevumu veikšanai. Kompetences: - spēj patstāvīgi risināt inženiertehniskās problēmas un projektēšanas uzdevumus un komandā strādāt pie sarežģītiem ar kuģa uzbūvi saistītiem uzdevumiem un pētniecības projektiem; - spēj risināt nozīmīgus pētniecības vai inovācijas izaicinājumus jūras transporta sistēmās, veicinot neatkarīgu kritiskā stāvokļa analīzi, sintēzi un novērtēšanu; - spēj izmērīt tehnoloģisko sniegumu un pieņemt lēmumus, lai veicinātu optimizāciju un rentabilitāti jūrniecības nozarē. - Metodes: patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana; darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) Kritēriji: - spēja izmantot specializēto programmatūru pētniecisko uzdevumu veikšanai; - spēja analizēt saņemtos rezultātus un formulēt secinājumus, kā arī ieteikt priekšlikumus un risinājumus; - spēja izprast priekšlikumu īstenošanas iespējas praksē. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izstrādāšana un aizstāvēšana - 40%
Darbs nodarbību laikā (gadījuma izpēte, diskusija, darbs grupās, praktiskie darbi) - 20% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | 1.daļa - Zināšanas kuģu mehānikā/inženierzinātnēs, materiālzinātnē, kuģu būves/remonta tehnoloģijās un pamatzināšanas piegādes ķēžu pārvaldībā un procesu optimizācijā, kas atbilst bakalaura līmenim attiecīgajā jomā. 2.daļa - Priekšzināšanas materiālzinātnē, kuģu būvē un remonta tehnoloģijās. 3.daļa - Bakalaura kompetence kuģu uzbūvē un teorijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||