Kods | AD0022 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Šķiedru materiālu un produktu dizaina konceptuālie modeļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zane Zelča, Edgars Kirilovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Industriālā dizainā aktīvi iesaistītu dažādu grupu - studentu, lektoru, dizaineru, ražotāju konceptuālo modeļu atšķirību izpēte vēsturiskā, teorētiskā, psiholoģiskā un statistiskā aspektā. Šī studiju kursa ietvaros studenti apgūs zināšanas un prasmes kā integrēt šķiedru materiālu jaunos materiālos un produktos atbilstoši konceptuālajiem modeļiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot un attīstīt šķiedru materiāla/produkta/kolekcijas/pakalpojuma/procesa konceptuālo modeļu veidošanas un analīzes prasmes no dažādiem skata punktiem. Studiju kursa uzdevums ir veicināt komunikācijas starp procesā iesaistītām grupām ar dažādām interesēm, attīstīt konceptuālos modeļus atbilstoši situācijai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot analizēt principiāli jaunu šķiedru materiālu/produktu/pakalpojumu veidošanas aspektus un vēsturiskas pieredzes, apzināt un analizēt veiksmes un neveiksmes, cēloņus. - Prezentācijas un tekstuālā formā veidots uz piemēriem balstīts apskats. Kriteriji: students pārzina un prot analizēt šķiedru materiālu/produktu/pakalpojumu veidošanas aspektus, apzināt un analizēt, cēloņus. Prot izveidot konceptuālos modeļus, salīdzināt, optimizēt, risināt kompromisa uzdevumus. - Pētījums. Kritēriji: Prot izstrādāt principiāli jauna piedāvājuma idejas, konceptuālos modeļus, komunikācijas formas un saturu adresētu dažādām grupām, pamatota komunikāciju kanālu izveide/lietojums. Prot izstrādāt koncepciju konkrēta materiāla vai produkta dizainam, plānot eksperimentus dizaina izstrādei un iesaistīto grupu izpētei. - Eksāmens. Kritēriji: Prot sagatavot atbilstošu eksperimenta plānu plānotajam materiāla vai produkta dizainam. Prot strādāt darba grupās, aptauju plānošana iesaistīto grupu viedokļu izpētei. - Darbs grupā. Kritēriji: prot strādāt grupā, aktīvi iesaistās mērķu sasniegšanā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācijas - 40%
Pētījums - 30% Eksāmens - 20% Darbs grupā - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Maģistra līmeņa zināšanas materiālu pētījumu metodoloģijā un lietotājorientēts dizains. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|