| Kods | SFI707 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sabiedrības veselības epidemioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Vineta Zemīte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss tiek īstenots Rīgas Stradiņa universitātē.. Studiju kurss iepazīstina ar sabiedrības veselības un epidemioloģijas koncepcijām, pamatprincipiem un metodēm, kā arī to pielietojumu medicīnā un veselības zinātņu pētniecībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un izpratni modernās sabiedrības veselības un epidemioloģijas pamatjautājumos, kā arī veidot studentu zinātnisku, kritisku, sistemātisku un analītisku domāšanu. Studiju kursa uzdevumi ir: - sniegt izpratni par empīrisko datu nepieciešamību sabiedrības veselības praksē un to izmantošanu sabiedrības veselības problēmu definēšanā un risināšanā; - izmantojot kvantitatīvos empīriskos datus, sniegt informāciju par prioritāras sabiedrības veselības un veselības aprūpes problēmām; - sniegt prasmes izvērtēt ārstēšanas, profilakses un veselības veicināšanas efektivitāti; - iemācīt aprēķināt demogrāfiskos pamatrādītājus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot pamatot empīrisko datu nepieciešamību sabiedrības veselības praksē un to izmantošanu sabiedrības veselības problēmu definēšanā un risināšanā. - Patstāvīgais darbs un eksāmens. Izmantojot kvantitatīvos empīriskos datus, prot noskaidrot prioritāras sabiedrības veselības un veselības aprūpes problēmas. - Patstāvīgais darbs un eksāmens. Prot pielietot veselības notikuma biežuma rādītājus un demogrāfiskos rādītājus veselības problēmu pētniecībā. - Patstāvīgais darbs un eksāmens. Prot kritiski izvērtēt veselības informāciju atkarībā no datu ieguves avotiem. - Patstāvīgais darbs. Prot novērtēt ārstēšanas, profilakses un veselības veicināšanas efektivitāti. - Patstāvīgais darbs un eksāmens. Prot aprēķināt demogrāfiskos pamatrādītājus. - Patstāvīgais darbs un eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 60%
Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nepieciešamas priekšzināšanas varbūtības teorijā un matemātiskajā statistikā. Vēlamas priekšzināšanas normālajā fizioloģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||