Kods | ETH702 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komunikācijas un prezentācijas prasme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Antra Roskoša, Zane Seņko, Tatjana Smirnova, Tatjana Kelebeka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošo starpnozaru “mīkstās” prasmes, lai sekmētu augstākā līmeņa starppersonu komunikāciju, spējas labi strādāt komandā, pārvaldīt laiku un veiksmīgi un efektīvi iesaistīties tīklošanā/sakaru dibināšanā. Iegūtās prasmes ir nepieciešamas, lai sasniegtu augstāku kognitīvās elastības līmeni, uzlabotu kritiskās domāšanas prasmes, iesaistītos daudzās savstarpēji saistītās un savstarpēji pastiprinošās radošās aktivitātēs, veicinot komunikāciju, kas noved pie ideju savstarpējas bagātināšanas un attīsta vēlmi mācīties un darboties stresa apstākļos. Studējošie apgūst praktiskus paņēmienus, kā komunicēt un pastiprināt savu vēstījumu/ziņojumu dažādos līmeņos un dažādās kontekstuālās situācijās, ļaujot viņiem koncentrēties uz mērķauditorijas vajadzībām un gaidām/vēlmēm. Studējošie mācās kritiski novērtēt savu sniegumu, izprast komunikatīvās un tīklošanās situācijas un kontekstu, mācās risināt jautājumus dažādos komunikatīvos veidos. Studējošie raksta ziņojumus, tēzes, kopsavilkumus, organizē un vada debates un diskusijas par dažādām populārzinātniskām, kā arī aktuālām profesionālām tēmām un tematiem utt.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu publiskās uzstāšanās prasmes semināru un konferenču prezentācijām, ņemot vērā veiksmīgas prezentācijas kritērijus. Studiju kursa uzdevumi: 1) attīstīt studējošo starpnozaru “mīksto” prasmju kopumu; 2) attīstīt studējošo augstākā līmeņa starppersonu komunikācijas prasmes; 3) pilnveidot studējošo kompetenci kritiski izvērtēt savu un citu cilvēku sniegumu; 4) attīstīt studējošo tīklošanas prasmes; 5) iepazīstināt studējošos ar runas rakstīšanas tehniku, runas struktūru, psiholoģiskajiem un pārliecināšanas aspektiem; 6) attīstīt studējošo spēju efektīvi nodot informāciju citiem cilvēkiem, izmantojot dažādus veidus, 7) palīdzēt studējošajiem sasniegt augstāku kognitīvās elastības līmeni; 8) iemācīt noformēt prezentācijas dažādos veidos: statiska vizuāla informācija (projektoram un PowerPoint), kustīga vizuāla informācija (video), mēma informācija (žesti, bez skaņas), 9) attīstīt studējošo spēju pārliecināt, novērtēt cilvēkus, viņu sniegumu un situāciju; 10) attīstīt studējošo stresa un konfliktu pārvaldības prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot verbālās un neverbālās saziņas prasmes, prezentēt ziņojumus un tēzes par profesionāliem jautājumiem angļu valodā. - Prezentācijas (ziņojumi, tēzes, referāts), video ierakstīta prezentācija eksāmens. Spēj izšķirt un izvēlēties atbilstošus runas sagatavošanas paņēmienus, izveidot runas saturu un izmantot noteiktus prezentācijas paņēmienus, ņemot vērā dažādus psiholoģiskos faktorus. - Semināri, eksāmens. Spēj izmantot dažādus prezentācijas formātus, kas izvēlēti, lai sasniegtu noteiktu komunikācijas mērķi. - Semināri, prezentācijas. Spēj pārliecinoši un aizrautīgi uzrunāt auditoriju, uzturot kontaktu ar klausītājiem. - Semināri, video ierakstīta prezentācija, eksāmens. Spēj izprast, atpazīt un kritiski analizēt plaši izmantotos propagandas paņēmienus, spēj tiem pretdarboties. - Semināri, diskusijas, gadījuma analīze. Spēj atzīt augstu etiķetes un protokola nozīmi jebkura veida darījumu laikā. - Semināri, diskusijas, gadījuma analīze. Spēj efektīvi pārvaldīt laiku. - Semināri, diskusijas, gadījuma analīze. Spēj strādāt individuāli un komandā, spēj vadīt un motivēt komandu. - Semināri, diskusijas, gadījuma analīze. Spēj efektīvi izmantot stresa un konfliktu pārvaldības metodes. - Diskusijas, gadījuma analīze. Spēj uzmanīgi klausīties, vērtēt, novērtēt un kritizēt citu studējošo prezentācijas. - Referāts. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri, diskusijas - 10%
Referāts - 20% Prezentācijas, gadījuma analīze - 20% Video ierakstīta prezentācija - 20% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|