Kods | IVZ790 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mazumtirdzniecības vadīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Greitāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā tiek apskatīti ar mazumtirdzniecības vadīšanu saistītie jautājumi mainīgā tirgus un globalizācijas apstākļos. Studiju priekšmetā iekļautas tēmas, kas apskata mazumtirdzniecības vietu Latvijas tautsaimniecībā; mazumtirdzniecību kā vienu no sadales kanālu posmiem; mazumtirdzniecības veidus un to attīstību; veikalu veidus un mazumtirdzniecību ārpus veikaliem. Priekšmeta ietvaros tiek apskatīti jautājumi, kas saistīti ar mazumtirdzniecības stratēģisko, taktisko un operatīvo lēmumu pieņemšanu, kā arī mazumtirdzniecību reglamentējošā likumdošana un normatīvi. Pēc studiju priekšmeta apgūšanas studentiem ir jāprot analizēt un identificēt problēmsituācijas tirgū, kā arī piedāvāt ekonomiski pamatotus stratēģiskos, taktiskos un operatīvos risinājumus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mācību priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt iepriekš iegūtās zināšanas tirgzinībās. Pēc mācību priekšmeta apgūšanas studentam ir jāprot identificēt problēmsituācijas, kas saistītas ar mazumtirdzniecības jautājumiem, tās analizēt un atrast iespējami vislabāko risinājumu. Uzdevumi: izprast uzņēmumu kā ekonomisku sistēmu un tirgus dalībnieku; izprast atšķirības starp dažādiem sadales kanālu veidiem un prast izvēlēties visefektīvāko sadales veidu pārdošanas operāciju optimizēšanas nolūkiem; prast analizēt un novērtēt mazumtirdzniecības organizācijas veidus; prast analizēt situāciju nozarē un pieņemt atbilstošus lēmumus mazumtirdzniecības vadīšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt un novērtēt dažādas mazumtirdzniecības vadīšanas problēmsituācijas un diskutēt par tām. Spēj pielietot un izskaidrot atbilstošus rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem problēmsituācijas risināšanai piemērotākos un pielietot tos praktiski. - Kontroldarbi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem.
Situācijas uzdevumi.
Spēj integrēt, apvienot dažādus risinājumus mazumtirdzniecības vadības jomā. Izmantojot pieejamo informāciju un diskusiju rezultātus, spēj sintezēt un izdarīt patstāvīgus secinājumus. - Praktiskie darbi nodarbībās. Patstāvīgais darbs. Spēj salīdzināt, izvērtēt un kritizēt dažādus rādītājus mazumtirdzniecības vadības efektivitātes noteikšanā, aprēķināt mazumtirdzniecības uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Izmantojot iegūtos rezultātus, spēj analizēt mazumtirdzniecības uzņēmuma darbību un izstrādāt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Situāciju analīze. Kontroldarbi ar teorētiskiem un praktiskiem uzdevumiem. Spēj atrast un izvērtēt nepieciešamo informāciju par konkrētu, ar mazumtirdzniecības vadīšanu saistītu jautājumu. Spēj izskaidrot, diskutēt un prezentēt informāciju citiem. Spēj argumentēt savu viedokli. - Individuālais un grupu darbs, tā rezultātu prezentēšana nodarbībā. Patstāvīgais darbs. Spēj pielietot teorētiskās zināšanas praktiski, atbilstošu, ekonomiski pamatotu risinājumu izstrāde. - Individuālais un grupu darbs. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Patstāvīgais darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie un patstāvīgie darbi, prezentācijas, situāciju analīze, pārbaudes darbi - 60%
Eksāmena darbs - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Uzņēmuma ekonomikā un vadīšanā, cilvēkresursu vadīšanā,komerctiesībās un tirgzinībās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|