Kods | ĶVĶ701 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ķīmija materiālzinātnē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Vaivads | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmetā aplūkoti ķīmisko procesu termodinamikas, kinētikas un ķīmiskā līdzsvara jautājumi, sevišķu vērību veltījot šo likumu pielietošanai materiālzinātnes problēmu risināšanā. Tie ir procesi, kas saistās ar materiālu iedarbību ar apkārtējo vidi - ūdens, skābju, bāzu un sālu šķīdumiem. Elektroķīmijas jautājumi saistīti ar metālu koroziju un aizsardzību pret koroziju. Tiek apskatīti arī ķīmiskie strāvas avoti - galvaniskie elementi, akumulatori, degvielas elementi. Organisko savienojumu apskatā vairāk uzmanības veltīts polimerizācijas un polikondensācijas procesiem un iegūto polimēru svarīgākajām īpašībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt zināšanas par ķīmijas pamatlikumiem, jaunāko tehnoloģiju pamatprincipiem un aktuāliem pētījumiem jaunu materiālu izstrādē. Students prot izmantot termodinamiskos aprēķinus ķīmisko procesu varbūtības noteikšanai, atpazīst disperso sistēmu veidus, orientējas dzeramā un saimniecībā izmantojamajā ūdens kvalitātē, piemērotu konstrukciju materiālu izvēlē. Students ieguvis izpratni par organisko un neorganisko materiālu īpašībām, par elektroķīmiskiem procesiem, pievēršot īpašu vērību ķīmisko strāvas avotu, materiālu korozijas un alternatīvajiem enerģijas iegūšanas veidiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students prot aprēķināt ķīmisko reakciju enerģētiskos efektus, izvērtēt iespējamo procesu termodinamisko varbūtību, paredzēt ķīmiskā līdzsvara nobīdi ārējo apstākļu izmaiņas ietekmē - Laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana Apgūtas zināšanas par dispersām sistēmām sadzīvē un tehnoloģijās - Laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana Spēj analizēt dzeramā un tehnoloģijās lietojamā ūdens kvalitāti, izvērtēt tā piesārņojumu - Laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana Apgūtas zināšanas par metālu īpašībām un svarīgākajām metodēm metālu aizsardzībai pret koroziju - Kolokvijs - zināšanu pārbaude par apgūto materiālu. Laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana Spēj izvērtēt ķīmisko strāvas avotu nozīmi un piemērotību esošajai situācijai - Laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana Prot iegūt dažus organiskos savienojumus un identificēt izplatītākos polimēru materiālu veidus - Laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu un ķīmijas kursi vidējās izglītības apjomā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|