Kods | DMI702 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektroniskās komercijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Arnis Lektauers, Jurijs Merkurjevs, Kaspars Čabs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā tiek apskatīta elektroniskā komercija un tās būtība, kas ietver komerciālās darbības organizēšanu internetā, galveno uzmanību pievēršot C2C, C2B, B2C, B2B un C2G elektroniskās komercijas modeļiem. Raksturojot elektroniskās komercijas pamatjēdzienus, tiek aplūkoti elektroniskā biznesa un preču vadības jautājumi, pasūtījumu vadība elektroniskajā vidē, kā arī preču plūsmu piegādes vadība elektroniskajā komercijā. Studiju priekšmetā īpaša uzmanība tiek pievērsta elektroniskās komercijas sistēmu izveides un realizācijas tehnoloģijām un principiem, kas ietver apskatu par interneta pakalpojumu piegādātāju darbību, elektroniskajiem maksājumiem, elektroniskās komercijas drošības jautājumiem. Tiek apskatītas arī tādas tehnoloģijas, kā servera aktīvās lappuses, tīmekļa datu bāzes, AJAX, J2EE, .NET. Praktisko nodarbību gaitā, balstoties uz interneta veikala piemēru, tiek nodrošināta iespēja gūt praktiskas pamatiemaņas e-komercijas sistēmu izstrādē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatzināšanas e-komercijas tehnoloģiju un sistēmu jomās, kā arī gūt praktiskas pamatiemaņas e-komercijas risinājumu izstrādē. Veicināt studenta spējas un kompetences projektēt, izstrādāt un testēt e-komercijas sistēmas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt, interpretēt un lietot profesionālo terminoloģiju elektroniskās komercijas jomā. - Sekmīgi izpildīts kontroldarbs. Spēj izstrādāt e-komercijas risinājuma projektu. - Laboratorijas darbu izpildes laikā ir parādītas spējas izpildīt uzdotos darba uzdevumus, sekojot laboratorijas darbu izpildes norādēm. Spēj izvērtēt piedāvātā e-komercijas risinājuma projektēšanas un izstrādes ceļus, kā arī izmantošanas ierobežojumus. - Laboratorijas darbu izpildes laikā students prot identificēt dotā uzdevuma iespējamos risinājumu ceļus, ierobežojumus un piedāvāt alternatīvus risinājumu variantus. Spēj izskaidrot informācijas tehnoloģiju pielietojuma būtību, iespējas un nozīmi noteiktās e-komercijas jomās. - Eksāmenā ir demonstrēta spēja atpazīt formulēto tematisko jautājumu būtību, kā arī lakoniski sniegt argumentētu uzdoto tematu skaidrojumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas informācijas tehnoloģijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|