Kods | IUE705 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tirdzniecības uzņēmumu vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Konstantins Didenko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tirdzniecības nozīme Latvijas tautsaimniecībā. Latvijas tautsaimniecības sakari ar ES valstīm. Tirdzniecības uzņēmumu veidi, īpatnības, funkcijas, plānošana un prognozēšana, organizatoriskā struktūra, menedžments. Tirdzniecības uzņēmumu darbības rezultātu rādītāji, novērtēšanas metodes, uzskaite.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta „Tirdzniecības uzņēmumu vadīšana” vispārīgais mērķis ir veidot studentiem priekšstatu par ekonomiskajiem procesiem, kas notiek tirdzniecības uzņēmumā un šo procesu novērtēšanu. Jāizprot arī tirdzniecības jēdziens, tā struktūra, jāaplūko efektīvās saimniekošanas sistēmas veidošanas pamatprincipi, jāiepazīstas ar uzņēmuma funkcionēšanas organizatoriski tiesiskajiem aspektiem, jāprot novērtēt uzņēmuma kārtējā, komerciālā un finanšu darbība, jāprot motivēt uzņēmuma attīstība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina tirdzniecības uzņēmuma funkcionēšanas organizatoriski tiesiskos aspektus. - Situāciju analīze. Patstāvīgā darba nodaļa. Prot noteikt tirdzniecības uzņēmumu veidus un to funkcijas. - Situāciju analīze. Pārzina preču realizācijas plānošanu un organizēšanu. - Situāciju analīze. Patstāvīgā darba nodaļa. Pārzina preču aprites un sagādes plānošanu, organizēšanu un kontroli. - Situāciju analīze. Prot pamatot tirdzniecības telpu izvēli un iekārtojumu. - Situāciju analīze. Spēj noteikt ekonomiski efektīvas cenu politikas veidošanu. - Uzdevumi. Patstāvīgā darba nodaļa. Pārzina tirdzniecības uzņēmuma darbības rezultātu uzskaiti. - Uzdevumi. Spēj novērtēt un salīdzināt dažādu tirdzniecības uzņēmuma kārtējās, komerciālākās un finanšu darbības rezultātus. - Uzdevumi. Patstāvīgā darba nodaļa. Spēj motivēt tirdzniecības uzņēmuma attīstību un apvienošanos veikalu tīklos. - Uzdevumu, situāciju analīžu un patstāvīgā darba vērtējums – ieskaitīts (jā vai nē), pielaišanai eksāmenam. Gala pārbaude – eksāmens ar atzīmi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Uzņēmējdarbības ekonomika, grāmatvedība, tirgzinības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|