IUE705 Tirdzniecības uzņēmumu vadīšana

Kods IUE705
Nosaukums Tirdzniecības uzņēmumu vadīšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Konstantins Didenko
Kredītpunkti 4.0 (6.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Tirdzniecības nozīme Latvijas tautsaimniecībā. Latvijas tautsaimniecības sakari ar ES valstīm. Tirdzniecības uzņēmumu veidi, īpatnības, funkcijas, plānošana un prognozēšana, organizatoriskā struktūra, menedžments. Tirdzniecības uzņēmumu darbības rezultātu rādītāji, novērtēšanas metodes, uzskaite..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Tirdzniecības nozīme Latvijas tautsaimniecībā. Latvijas tautsaimniecības sakari ar ES valstīm. 4 0 0 0
2.Tirdzniecības uzņēmumu veidi un to funkcijas. 4 0 0 0
3.Tirdzniecības uzņēmuma darbības tiesiskie aspekti un organizatoriskā struktūra. 6 0 0 0
4. Preču realizācijas plānošana un organizēšana. 6 0 0 0
5.Cenu politikas veidošana. 4 0 0 0
6.Tirdzniecības uzņēmuma darbības rezultātu uzskaite. 4 0 0 0
7.Tirdzniecības uzņēmuma darbības rezultātu novērtēšana. 16 0 0 0
8.Investīciju izvēle tirdzniecības uzņēmuma darbības attīstībai. 4 0 0 0
9.Tirdzniecības telpu izvēle un iekārtojums. 4 0 0 0
10. Preču aprites un sagādes plānošana, organizēšana un kontrole. 8 0 0 0
11.Tirdzniecības uzņēmumu apvienošanās veikalu tīklos. 4 0 0 0
Kopā: 64 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Priekšmeta „Tirdzniecības uzņēmumu vadīšana” vispārīgais mērķis ir veidot studentiem priekšstatu par ekonomiskajiem procesiem, kas notiek tirdzniecības uzņēmumā un šo procesu novērtēšanu. Jāizprot arī tirdzniecības jēdziens, tā struktūra, jāaplūko efektīvās saimniekošanas sistēmas veidošanas pamatprincipi, jāiepazīstas ar uzņēmuma funkcionēšanas organizatoriski tiesiskajiem aspektiem, jāprot novērtēt uzņēmuma kārtējā, komerciālā un finanšu darbība, jāprot motivēt uzņēmuma attīstība.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina tirdzniecības uzņēmuma funkcionēšanas organizatoriski tiesiskos aspektus. - Situāciju analīze. Patstāvīgā darba nodaļa.
Prot noteikt tirdzniecības uzņēmumu veidus un to funkcijas. - Situāciju analīze.
Pārzina preču realizācijas plānošanu un organizēšanu. - Situāciju analīze. Patstāvīgā darba nodaļa.
Pārzina preču aprites un sagādes plānošanu, organizēšanu un kontroli. - Situāciju analīze.
Prot pamatot tirdzniecības telpu izvēli un iekārtojumu. - Situāciju analīze.
Spēj noteikt ekonomiski efektīvas cenu politikas veidošanu. - Uzdevumi. Patstāvīgā darba nodaļa.
Pārzina tirdzniecības uzņēmuma darbības rezultātu uzskaiti. - Uzdevumi.
Spēj novērtēt un salīdzināt dažādu tirdzniecības uzņēmuma kārtējās, komerciālākās un finanšu darbības rezultātus. - Uzdevumi. Patstāvīgā darba nodaļa.
Spēj motivēt tirdzniecības uzņēmuma attīstību un apvienošanos veikalu tīklos. - Uzdevumu, situāciju analīžu un patstāvīgā darba vērtējums – ieskaitīts (jā vai nē), pielaišanai eksāmenam. Gala pārbaude – eksāmens ar atzīmi.
Priekšzināšanas Uzņēmējdarbības ekonomika, grāmatvedība, tirgzinības.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 2.0 1.0 1.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]