Kods | ĶOĶ222 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Organiskā ķīmija (speckurss) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kaspars Traskovskis, Māris Utināns, Māra Plotniece, Nelli Batenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 (9.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Elementorganisko savienojumu ķīmija. Diazosavienojumu ķīmija. Dikarbonilsavienojumu ķīmija un tautomērija. Ogļhidrāti: mono-, oligo- un polisaharīdi.. Hidroksikarbonskābes. Aminokarbonskābes. Peptīdi un olbaltumvielas. Enantioselektīvā sintēze. Oksokarbonskābes. Trīs- un četrlocekļu heterocikli.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studenti pārzina elementorganisko un svarīgāko organisko bifunkcionālo savienojumu un dabasvielu (ogļhidrātu un olbaltumvielu) īpašības, ar tām saistītās teorētiskās organiskās ķīmijas problēmas un praktiskās izmantošanas iespējas. Studenti spēj realizēt sarežģītas organisko vielu sintēzes un izskaidrot to norisi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti pārzina elementorganisko savienojumu saišu dabu, ķīmiskās īpašības un izmantošanas iespējas organiskajā sintēzē - 7 mājas darbi, 7 kontroldarbi, eksāmens.
Kritēriji: spēja prognozēt svarīgāko elemetorganisko savienojumu klašu ķimiskās īpašibas, uzrakstīt attiecīgās ķīmiskās reakcijas. Studenti pārzina svarīgāko organisko bifunkcionālo savienojumu (diketoni, hidroksi-, amino- un okso-karbonskābes) ķīm. īpašibas un ar tām saistītās teorētiskās organiskās ķīmijas problēmas - 7 mājas darbi, 7 kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēja orientēties apskatāmo savienojumu klašu ķīmijā, patstāvīgi un kritiski formulēt un analizēt zinātniskas problēmas. Studenti izprot sarežģītas struktūras dabasvielu (ogļhidrātu, olbaltumvielu) uzbūvi, īpašības un to funkcijas dzīvajā dabā. - 7 mājas darbi, 7 kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: jāparāda apskatīto tematu principiāla izpratne, prasme iegūt un izmantot zinātniskajā literatūrā un citos avotos iegūto informāciju. Studenti spēj realizēt sarežģītas organisko vielu sintēzes, spēj izskaidrot sintēžu gaitu. - Ieskaite par laboratorijā realizētām 5 - 6 sintēžēm. Kritēriji: jānodod 5-6 sintēžu rezultāti: protokoli, sintezētās vielas, jāizskaidro sintēzes gaita. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamtzināšanas vispārīgajā un organiskajā ķīmijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|